פיצויים לעובד שפוטר

אם פוטרתם מהעבודה ואתם תוהים מהם זכויותיכם והאם מגיעים לכם פיצויים עקב

הפיטורים הגעתם למקום הנכון והמידע שלהלן הוא בשבילכם.

מהם פיצויי פיטורים

פיצויי פיטורים כשמם כן הם, מדובר בפיצויים כספיים שנדרש מעסיק לשלם לעובד שפוטר, בהתאם לתנאים הקבועים בחוק ובפסיקת בתי הדין לעבודה.

מי זכאי לפיצויי פיטורים

הזכאות לפיצויי פיטורים היא זכאות תלוית ותק במקום העבודה. עובד אשר עבד באותו מקום עבודה לפחות שנה אחת, יהיה זכאי לקבלת פיצויי פיטורים ככל ופוטר מן העבודה.

האם יש סיבות שבגינם נשלל מן העובד הזכאות לפיצויי הפיטורים

ככלל, התשובה היא שלילית. אין כל קשר לסיבת הפיטורים לבין הזכאות לקבלת פיצויים. יחד עם זאת, לכל כלל יש יוצא מן הכלל ובמקרים נדירים יכול בית הדין לעבודה לשלול מעובד את הזכאות לקבלת פיצויי פיטורים (בעיקר עקב מעשים פליליים חמורים ו/או התנהלות חמורה מצד העובד). יחד עם זאת, ככל ופוטרתם והמעסיק מסרב לשלם לכם את הפיצויים המגיעים לכם, כדאי שתפנו לקבלת ייעוץ משפטי.

פיצויים לעובד שפוטר

מה גובה הפיצויים שמגיעים לי

בעבודה במשרה מלאה על כל שנת עבודה שהשלים העובד אצל המעסיק, יהיה זכאי העובד לשכר עבודה חודשי אחד. כך למשל, עובד אשר מועסק באותו מקום עבודה ואצל אותו מעסיק כשלוש שנים ופוטר מן העבודה, יהיה זכאי לפיצויי פיטורים בגובה 3 משכורות, דהיינו משכורת אחת עבור כל חודש עבודה.

כיצד משולמים הפיצויים מן המעסיק לעובד

ככל ובמהלך תקופת עבודתו של העובד אצל המעסיק, הפריש המעסיק את מלוא כספי הפיצויים ישירות לקופה הפנסיונית, לקרן פיצויים או לביטוח הפנסיוני של העובד (8.33% מגובה השכר החודשי), כספים אלו ישוחררו לידי העובד אשר יוכל למשוך אותם מן הקופה המנהלת לשימושו האישי. ככל והמעסיק הפריש לקופה של העובד פחות מ – 8.33% מגובה השכר החודשי, המעסיק יצטרך להשלים את ההפרש שבין הסך אותו הפריש לקופה לבין 8.33% ולשלם את ההפרש לידי העובד במישרין. כך למשל, עובד אשר עבד אצל המעסיק במשך 3 שנים רצופות שבמהלכם הפריש המעסיק לקופת העובד 6% מגובה השכר החודשי לטובת פיצויים בקופה הפנסיונית. ככל והעובד יפוטר, המעסיק יידרש להשלים 2.33% מגובה השכר האחרון, כפול מספר חודשי העבודה שעבד העובד אצל המעסיק ולשלם לו הפרש זה ישירות, עם תום יחסי העבודה וזאת במסגרת חודש העבודה האחרון של העובד אצל המעסיק.

פיטורי עובד בסמוך לתום שנת עבודתו הראשונה

ככל ועובד פוטר בסמוך להשלמת שנת עבודתו הראשונה אצל המעסיק, למשל עובד המפוטר בחודש ה 11 לעבודתו, הרי שפיטורים אלו מעלים חשש שמא הם נעשים בכדי להימנע מתשלום פיצויי פיטורים מצד המעסיק לעובד ועל כן נקבע כי במקרים אלו העובד יהיה זכאי לקבלת פיצויי פיטורים ועל המעסיק תחול חובת ההוכחה שהפיטורים לא נבעו מרצון להתחמק מתשלום פיצויי פיטורים.

אם פוטרתם מהעבודה והמעסיק מסרב לשלם לכם את פיצויי הפיטורים או מסרב לשחרר את כספי הפיצויים הצבורים לכם בקופה המנהלת אותם, אתם מוזמנים לפנות למשרדנו לקבלת ייעוץ משפטי ושמירה על זכויותיכם.